Saturday, November 29, 2008

放假了

有些遗憾,这一次考完试没机会和系友一起庆祝,自从进入第四年,大家聚在一起的时间少了很多,开始怀念以往大家一起玩乐,一起疯狂的日子,那些日子,虽然很无聊,可是却很开心!

放假第一天,大部分系友都回家了,我一早到fac处理好一些事,就到pavilion的clinique counter试妆,一开始有点不习惯被人化好妆后的自己。接着,约了个几个月前打工时只有过一面之缘的朋友见面,其实也不知哪来的胆量,就很好奇地答应了!聊了一整个下午,或许自己一直以来的生活圈子里从没遇过这样的一个人,一个即使只有22岁,却说话会让我去思考,同时也领悟了很多的一个人,感觉挺有意思!

隔天,到会馆领支票,这一天,又再次让我感受到城市人的不礼貌,这社会病得越来越严重了,怎么这样呢?随后,走到timesquare闲逛,全国megasales在这天开始了,可是却没心情逛街购物,就独自到borders书局消磨时间,一边看书,一边听着广场里播着的christmas歌,这种感觉,很悠闲,很自在,也是我一直向往的。只是,忙碌让我甚少有机会这么做,在书堆中,看到了让那一刻的我很有感触的一句话:“我们每一天都在为了生活忙碌着,总希望有一天能换得自己想要的东西,然而,我们会不会忙到了生命的最后一天,都还没时间停下来计算自己要的究竟是什么?”我开始怀疑自己的人生目标,至今,我仍不懂我要的是什么,只知道人人都告诉我说,我这行前途不错,由始至终,我只是选择了别人所要的选择,而不是我的。。曾经,在学校的时候,我也有我的梦,可是在我的梦只开始萌芽的时候,它却被现实打碎了!

离开书局,再到另一个clinique counter(因为手上有两张即将过期的voucher),这一次的promoter比较细心,也比较友善,虽然在那里花了近两小时的时间,有些无聊,可是至少我从他身上学了一些小知识!还蛮不错!

晚上,是时候回家了,第一次搭了双层的长途巴士,等待天亮到家的那一刻。。。

1 comment:

  1. Hello dear~

    Thank you very much for you encouragement... I've once again gone caveman (seems like i'm going caveman more and more often since i started working..... i start to question myself what's going wrong in my life~) This time i've made a bold decision to quit my current job and chase my dreams... human are such lazy animal... if we are placed in a green house with all that we need, even the most adventuous person will be worn down and lost his curosity to the outside world... this is really scary and i've finally decided to go out of the 'dental' greenhouse (it's a lovely environment to be frank, good salary, well respected profession etc) I knew that i will eventually lost my passion to be a good dentist and provide the best treatment to patient after lots and lots of patient, i'll just grew bored and i am no different to the older dentist i've seen... in their eyes, even the most interesting patient are nothing more than ordinary.... this is really scary....

    I dont know if i can survive in other fields, However, if i hadnt try (at least once) in my life.... i knew by the time i grew old I'll definitely regret over it... and by the way... now i have graduated... i will always be a dentist... I can always come back to dental field at a later time...

    You've written in your blog that you're always puzzled about your future... i perfectly understand that (special bond between dental student? ^^)Just do your best in school first and earn your degree. You can always choose your career path again by the time you graduate (it's only one more year, right?)

    I'll soon have my chance to take some free time and go shopping when my job is over~ I'm looking forward to it ^^ Wandering in bookstore is my favourite activity too~

    There's no place better than home, take a good rest at home and you can share all your sorrows and burdens with you family, they are the ones who loved you most ^^

    Enjoy your holiday and when are you going back to Uni?

    PS. I didnt know the girl you said... but since this world is such a small world... i believe our path will cross someday, sometime... all we need to do is just wait ^^
    PS2. Since i have some free time lately, i've taken a few photos at the famous tourist spot in HK.... let me find a time and upload them in my blog so that you can know more Hong Kong ^^

    ReplyDelete