Sunday, November 30, 2008

雨天

妈妈的生日!

凌晨5.30am,抵达瓜登的巴士站,等爸来接我!

两个月没回家了!每一次回来都会发现这里在改变,当然咯!自从masjid cyrstal建好后,瓜登现在已经是个bandaraya了,没有进步怎么行呢?

这一次回来,是东海岸的monsoon season.自从上星期开始,瓜登每天都在下雨!今天也不例外!躲在家里做猪,可是我人生一大享受!雨天,总让人有些许感触;雨天,是让我最想家的时候。或许是因为从小在这季候较明显有差的地方长大的关系吧!小时候,常与两个年龄最靠近的哥哥混在一起,玩的都是男生的游戏!小时候的大雨天,老爱跟他们出去淋雨,家后面是山,前面是河,下雨都会很好玩!有时候,会躲进他们自制的小屋里,有时候,他们想欺负我时,就不让我踏入他们的地盘!想起来可气又可笑!

自小,圣诞节,都是在大雨天中度过的!记忆中,我小时候只见过一次购物中心的圣诞老人。所以christmas当天,圣诞老公公不是我最期待的,最开心的就是和哥哥一起看disney的电影!

事过境迁,如今的我们都长大了!童年也只是回忆,我的童年回忆都是他们给的,或许我的童年和其他女孩不一样,没有洋娃娃,没有masak-masak,有的只是爬山玩水,还有跟哥哥们去捉打架鱼,捉豹虎,捉ladybird,弄得我想个大男孩一样,可是我还是很会怀念,怀念所有的一切!哥,你们呢?

2 comments:

  1. Please give my belated happy birthday to your mom, may she have good health and happy life in the coming years ^^

    How many siblings do you have? For me I only have a brother who's 6 years older than me~ I envy you so much for having so close bond with your brothers. Should i have the chance i'd love to meet with your brothers too, they must be nice and kind persons ^^

    Rainy days... sometimes they're good, sometimes they're bad.... I love rainy days when i'm alone at home... watching the rain drops falling one by one on my window makes me feel sentimental and i kind of enjoy the loneliness it brought.... it's a great time for me to day dream while watching rain~ I love the smell after the rain too.... everything smells so fresh...

    ReplyDelete
  2. Hi Vincy~

    Seems like you're still staying at home enjoying your time with your family ^^ How lovely. Dunno when you'll go online again~ Life's so different without your presence :P Take care and leave me a note when you see this~

    Kelvin

    ReplyDelete